Vernieuwde app voor Service Apotheek
Vandaag is de vernieuwde patiënten-app van Service Apotheek gelanceerd! De best gewaardeerde apotheekformule van Nederland maakt het leven met medicijnen nu nóg makkelijker. Naast het gemak van online bestellen, biedt de huidige app meer overzicht aan haar gebruikers. Uniek zijn dan ook de toegevoegde foto’s van de medicijnen en verpakkingen én de uitleg waarvoor ze gebruikt worden. Juist om gevaarlijke medicijnfouten tegen te gaan. De vernieuwde app van Service Apotheek brengt naast gemak, de gebruiker in contact met de eigen apotheek in de wijk. De lancering is daarom een feestelijk moment voor de 500 aangesloten Service Apotheken.
De gebruiker heeft de regie
De vernieuwde app heeft als doel: betere gebruikservaring en meer aandacht voor medicatieveiligheid. Samen met Service Apotheek en technisch partner Q42 hebben we de app ontwikkeld vanuit praktijkervaringen van apothekers en medicijngebruikers. Ook nu de app live is, blijven we met het team de app continue toetsen en verbeteren.
In de vernieuwde app staat de gebruikerservaring centraal. Hierdoor is de app voor iedereen op een intuïtieve, logische en simpele manier te gebruiken.
Vernieuwde functionaliteiten
Naast een altijd actueel medicatieoverzicht, kan een patient veranderingen in medicijngebruik gemakkelijk via de app doorgeven aan de apotheker. Ook kun je snel en eenvouding herhaalrecepten aanvragen. De app bevat foto’s van ruim 2.000 medicijnen én verpakkingen, waardoor je belangrijke medicijninformatie overal bij de hand hebt. Tevens kunnen patienten een innameschema instellen. Zo vergeet je nooit meer je medicijnen in te nemen.
Toekomstbestendige farmaceutische zorg in de wijk
De vernieuwde app wordt gelanceerd om toekomstbestendig te zijn én te blijven. Iris van der Valk, algemeen directeur bij Service Apotheek, vertelt: “De afgelopen jaren zijn veel nieuwe medicijnapps op de markt gekomen. Partijen die met name slim inspelen op de digitale wensen van zorgconsumenten. Service Apotheek staat voor de beste farmaceutische zorg en gaat daarom nog een stap verder. We verbinden die wensen aan de eigen lokale apotheek en maken zo goede en veilige farmaceutische zorg ook digitaal mogelijk. Op die manier blijft de lokale apotheek nauw samenwerken met andere eerstelijnszorgverleners, staan we dicht bij de patiënt én hebben we digitale oplossingen die onze apotheekservices 24/7 ondersteunen. De vernieuwde app is daar een mooi voorbeeld van".
"Ook met deze app betrekken we patiënten bij hun behandeling. En we zien dat het werkt! In het eerste halfjaar van 2021 ontvingen de apotheken bijna 60.000 medicijnwijzigingen van patiënten. Wijzigingen die niet bekend waren in de apotheek en waarvan 45% zelfs tot een farmaceutische interventie leidde. Met onze invulling van de digitale zorg verplaatsen we niet de logistiek naar online, maar zetten we in op bereikbaarheid, dialoog en geven we nog meer invulling aan het borgen van medicatieveiligheid. En dat allemaal vanuit de eigen vertrouwde apotheek.”
Downloaden van de vernieuwde app kan via de Google Play Store en Apple Store.