Het Concertgebouw wint beste Website van het Jaar
De website voor Het Concertgebouw is verkozen tot beste 'Website van het Jaar’ in de categorie Events. De Website van het Jaar is een verkiezing die jaarlijks georganiseerd wordt door Emerce, in samenwerking met Multiscope, waarbij publieksprijzen worden uitgereikt aan de beste websites van Nederland.
Fabrique is (sinds de fusie met Zicht online begin dit jaar) trotse online partner van Het Concertgebouw. Al in 2020 is ons team, in nauwe samenwerking met het webteam van Het Concertgebouw, plannen gaan maken voor een volledig nieuwe website, met focus op kaartverkoop en traffic generatie.
Design for conversion
De verkoop van tickets was de belangrijkste doelstelling voor de nieuwe website en er is dan ook veel aandacht uitgegaan naar de ontwikkeling van een gebruiksvriendelijke agenda, een heldere presentatie van het aanbod en inspirerende productdetailpagina’s. Met een vernieuwde versie van de keuzehulp tool, die een belangrijke bijdrage biedt aan de conversie, worden de minder ervaren bezoekers geholpen een concert te vinden dat bij hen past.
Kwalitatieve content als traffic generator
Achter het unieke gebouw, de musici, het publiek en de medewerkers gaan vele verhalen schuil. Deze verhalen delen we op het 'Ontdek' gedeelte van de website. Een zeer actieve redactie ontwikkelt continu nieuwe content binnen een aantal sterke formats. Dit maakt dat er inmiddels een grote variëteit aan artikelen is ontstaan die samen een sterke bijdrage leveren aan de traffic van de website. Voor de nieuwe website ontwikkelden we tevens een nieuwe kleurrijke digitale huisstijl die zorgt voor een verfrissende look & feel.
Met meer dan 700.000 concertkaarten per jaar is de website een cruciaal onderdeel van de marketing- en verkoopstrategie van Het Concertgebouw. Onze nieuwe website maakt het vinden en kopen van concertkaarten makkelijker én biedt ruimte voor verdiepende content. Ik ben ontzettend trots op het hele team achter deze site!