Creatief, divers en kleurrijk
Dat is het nieuwe uiterlijk van het Prins Bernhard Cultuurfonds. Helemaal passend bij hun rol van aanjager, inspirator, verbinder en liefhebber van alles wat cultuur teweegbrengt.
Cultuur verbindt
Met een merktraject hebben we een mentaliteitsverandering in gang gezet, waarbij toegankelijkheid, inclusiviteit, openheid en verwelkomen belangrijke waarden zijn. De visuele stijl is vernieuwd en komt tot uiting in een divers kleurenpalet in combinatie met sterke beelden van de door het Cultuurfonds ondersteunde projecten. De website is gebruiksvriendelijker en het aanvragen van subsidie versimpeld. Het Cultuurfonds is toegankelijker en verwelkomend voor iedereen.
Typografie
De typografie vormt een sterke basis in de nieuwe identiteit. De verschillende lettertypes in de typografie staan voor de diversiteit in de maatschappij. Cultuur betekent voor iedereen iets anders, maar het heeft een gemene deler en dat is dat het ons verbindt.
Kleurrijk en inclusief
De diversiteit aan kleuren staat voor het dynamische aspect van cultuur. Met de nieuwe stijl wil het Cultuurfonds een bredere doelgroep aanspreken en een nieuwe mentaliteit tot leven brengen, zowel intern als extern.
Hoewel het fonds tot nu toe goed functioneert, bereikt het nog niet een brede doelgroep in de samenleving, en zeker geen inclusieve groep. De naamsbekendheid is niet groot en wat het fonds daadwerkelijk doet is voor een bredere groep onbekend. Het cultuurfonds wil vanaf nu in heldere taal zoveel mogelijk mensen aanspreken en laten zien waar ze voor staan. Echt de verbinding opzoeken om zo cultuur daadwerkelijk te laten verbinden.
Landelijke campagne
Met de nieuwe huisstijl laat het Cultuurfonds zich steeds vaker en duidelijker zien als aanjager van cultuur, inspirator van verbinding en een liefhebber van alles wat cultuur teweegbrengt. Met de bijhorende campagne kan het Cultuurfonds een divers miljoenenpubliek bereiken.