Bever

Bever was al een succesvol merk bij de fanatieke liefhebber van 'outdoor & travel'. Maar Bever had het gevoel dat er meer uit het merk viel te halen. Fabrique verzorgde het hele merktraject van de buitensportspecialist. Van de missie en merkpersoonlijkheid tot aan de campagnes.

Grenzen verleggen

Hoe positioneer je een ijzersterk merk, met een wat stoffig imago weer helemaal in het nu? Hoe verlaag je de drempel voor mensen die niet de Mount Everest gaan beklimmen, maar wel behoefte hebben aan goed advies?

Communicatie voor alle touchpoints

We helpen Bever met het opnieuw bedenken waar het merk voor staat. Samen stellen we vast dat Bever er van overtuigd is dat buiten zijn goed is voor mens en natuur. En daarom zet Bever elke dag alles op alles om haar klanten naar buiten te helpen. Op die basis ontwikkelen we onze communicatie op alle touchpoints, van de online shop tot en met de radiocommercials.

Doelgroep

We verbreedden de doelgroep. Van ‘Outdoor & travel’ maakten we ‘Gewoon naar buiten’. Want Bever is er niet alleen voor de doorgewinterde bergbeklimmer. Ook voor een regenjack voor de zondagse boswandeling ben je bij Bever aan het juiste adres. En we claimden het marktleiderschap. Het geitenwollensokken-imago dat een beetje aan Bever kleefde zetten we buiten de deur. We profileren Bever als een gedurfde en onafhankelijke leider; iemand die grenzen verlegt.

Identiteit

De nieuwe identiteit vertaalden we in pakkende fotografie en een passende tone of voice en pay-off. Zomer en winter, fietsen en wandelen, vallen en opstaan: Buiten begint bij Bever.

Een catalogus, een website, een korte film en campagnes die allemaal één duidelijke merkboodschap uitdragen. Maar bovenal een buitengewone mentaliteitsverandering bij Bever: van de winkels tot het hoofdkantoor geloven ze in het nieuwe merk.