InsingerGilissen

Twee van Nederlands oudste banken voor vermogende particulieren gingen samen verder: Insinger de Beaufort en Theodoor Gilissen. Het nieuwe merk InsingerGilissen geeft private banking weer toekomst.

Every step of the way

Waar sta je voor? Waarom doe je wat je doet? We hielpen InsingerGilissen met het concreet maken van het nieuwe merk. Het nieuwe logo is het eerste, zichtbare gevolg van de ophanden zijnde fusie. Toen de werknemers dit beeld zagen, werd de nieuw ingeslagen weg pas écht.

Mannen in zwarte pakken, lederen fauteuils en statige kantoorpanden: een typisch beeld van een privébank. Juist daarom kozen we verrassende, vooruitstrevende kleuren als fundering voor de visuele identiteit: roze en paars. Tegelijkertijd geeft het kleur aan de persoonlijke aandacht waar de twee banken om bekend staan.

Merkstrategie: 'Layers of life'

De website opende in de maanden na livegang met een film, die gebaseerd is op de merkstrategie ‘Layers of life’. De video werd ondersteund door een tijdlijn, waarin de drie fases die klanten doorlopen centraal staan. De tijdlijn fungeerde ook als navigatie: wie op een fase klikt, landt op de dienstverlening van InsingerGilissen die erbij hoort. We zorgde daarmee voor een perfecte samenhang tussen beeld en ontwerp.

InsingerGilissen is klaar voor de toekomst

De visuele identiteit geeft niet alleen vorm aan het merk InsingerGilissen, maar spreekt ook nieuwe doelgroepen aan: kinderen van oudere klanten en jonge ondernemers. Zo is de bank klaar voor de toekomst.