Fred de la Bretonière
Fred de la Bretonière is als Nederlands schoenenmerk al meer dan 40 jaar een begrip in de modewereld. Door de combinatie van ambachtelijke kwaliteit met oog voor detail en materialen is het een merk voor zelfbewuste, elegante vrouwen. Wij ontwikkelden een interne en externe brandguide: het gedachtegoed voor de toekomst.
Step into our world
De merken Fred de la Bretonière en Shabbies zijn groot geworden door de ambitie en ambacht van Fred de la Bretonière zelf. Maar Fred doet nu een stap terug. Zowel hun eigen teams als hun partners in binnen- en buitenland hebben daarom behoefte aan meer houvast en gevoel. Hoe leggen we de merken vast voor de toekomst?
Hoe beleven medewerkers het merk?
We begonnen met het interviewen van medewerkers. Zo verkenden wij het merk dat tot dan toe alleen in de hoofden van mensen leefde. Hoe beleven medewerkers het merk? We vroegen het van het management tot aan de productievloer. En wat wilde Fred de la Bretonière zelf graag meegeven aan de merken, die hij – vooral op intuïtie - had opgebouwd?
Eén gezamenlijke missie en visie
Onze eerste inzichten hebben we samen met de stakeholders verder aangescherpt. Zo ontstond een heldere merkarchitectuur. Omdat de twee merken voortkomen uit de visie van Fred de la Bretonière zelf, delen ze dezelfde waarden. We kozen daarom voor één gezamenlijke missie en visie van de Fred de la Bretonière Group.
Twee merkgidsen
Onder de Fred de la Bretonière Group liggen twee merken met een eigen merkverhaal en persoonlijkheid. Fred de la Bretonière is ‘casual elegant’: het merk voor de sterke, zelfbewuste vrouw. Shabbies is het merk voor de jongere doelgroep: ‘pure, raw and beautiful’. We ontwikkelden twee merkgidsen die de wereld van Fred de la Bretonière in kaart brengen. Eén merkgids voor de interne medewerkers en één merkgids voor iedereen die met de merken in aanraking komt.