Universiteit Gent
Universiteit Gent bestaat uit veel organisatieonderdelen, die altijd vanuit hun eigen identiteit communiceerden. Dit leidde tot een versnipperd imago. We ontwikkelden een eenduidige merkstrategie en nieuwe visuele identiteit. Van website tot wagenpark, van visitekaartjes tot metershoge signing op gebouwen.
'Durf denken'
Universiteit Gent stimuleert studenten om ‘out of the box’ te denken. Hun credo ‘Durf Denken’ is het uitgangspunt geweest van de identiteit. Voor de kenmerkende illustraties huurden we Noma Bar en Aad Goudappel in. De beelden dagen de geest uit en zetten je aan het denken. De eigenzinnige fotografie van Arjan Benning stimuleert de verbeelding.
Alle middelen
Bij de implementatie van de identiteit pakten we echt alles aan. Logosets, lettertypes, banieren, studentenkaarten, bewegwijzering, briefpapier, visitekaartjes, de website, social media, brochures, video’s, merchandise, de welkomstbox en zelfs de vrachtwagens.
De 11 faculteiten kregen een eigen icoon en kleur, terwijl ze toch duidelijk één visuele familie vormen. Alle andere onderdelen van de universiteit communiceren vanuit het moedermerk.