Concertgebouworkest

Het Concertgebouworkest behoort tot de absolute wereldtop. Voor dit internationale merk, met als ambassadeur Koningin Máxima, heeft Fabrique de nieuwe website ontwikkeld waarop je kennis maakt met de muziek, de musici en natuurlijk kaarten bestelt.

  • Onze services
Bezoek de website

De schoonheid van symfonische muziek

De website is via een API gekoppeld met het Salesforce platform dat door de redactie wordt toegepast als CMS. Zo halen we alle data op over de voorstellingen, musici, te spelen werken, nieuwsartikelen en blogs. Ook is er een API-koppeling met een ticketsysteem waaruit we informatie halen over prijzen, rangen, kortingen en de status (bijvoorbeeld laatste kaarten).

Mobiele ontwerpen website concertgebouw Brugge

Toepassen typografische huisstijl

De typografie (ontwikkeld door René Knip) is binnen de huisstijl een sturend stijlelement en krijgt op de website voldoende ruimte. De vormtaal van de typografie hebben we in dit project doorvertaald naar headers en cards voor meer samenhang binnen de online stijl.

Video centraal in de contentstrategie

Op de website vind je unieke videocontent die de beroemde klanken van het orkest online laat ervaren. Naast de concertregistraties, tonen we hier ook portretten en interviews waardoor je de gedreven musici beter leert kennen. Video vormt de spil van de contentstrategie en vind je daarom op verschillende plekken binnen de website terug.

Overzicht huisstijl concertgebouw Brugge design Fabrique

Campagne 'Muziek die bij je past'

Klassieke muziek biedt rust en schoonheid in onze wereld vol van lawaai en prikkels. Een op de drie Nederlanders heeft hier behoefte aan, maar weet niet goed waar te beginnen. Ga je voor Bach of Beethoven? Voor Mozart of Mahler? In samenwerking met Het Concertgebouw (en Roderik Schaepman en Marcel C. de Vries) ontwikkelden we de campagne ‘Waar luister jij naar?’ Op de campagnewebsite krijg je op basis van je gemoedstoestand luisteradvies van Het Concertgebouworkest. De website is gekoppeld aan Spotify.

Bekende Nederlanders

Op de website zijn ook video’s te zien van bekende Nederlanders. Deze BN’ers ervaren een muziekstuk (passende bij een gekozen gemoedstoestand) en worden gefilmd terwijl ze hun emoties de vrije loop laten. De video’s hebben een ondersteunende functie op de website en spelen een belangrijkere rol op andere on- en offline plekken.