Holland Festival
Holland Festival is een internationaal gerenommeerd festival voor podiumkunst dat jaarlijks plaatsvindt op uiteenlopende locaties in en om Amsterdam. In 2022 vierde het festival haar 75 jarig jubileum met een geheel vernieuwd online platform. Hiermee wil Holland Festival ook buiten de festivalperiode een plek bieden waar mensen samenkomen.
Ontmoetingsplek voor kunstenaars en publiek
Om de festival website verder te kunnen uitbreiden met content die het hele jaar door actueel is, hebben we een nieuw deel toegevoegd: HF Digital. Op HF Digital biedt Holland Festival voor een groot publiek diverse content die ervoor zorgen dat bezoekers iedere dag van het jaar kunnen genieten van Holland Festival. Met live -en on demand streams, televisiefragmenten, interviews, podcasts en meer. In het jubileumjaar is er gratis een operavoorstelling gestreamd.
Jongeren krijgen met HF Young een eigen plek op het platform, waar speciale activiteiten en content wordt aangeboden gericht op jongeren en jongvolwassenen.
Overzichtelijk programma aanbod
Een van de uitdagingen was om op de site een helder overzicht te creëren van het uitgebreide programma van meer dan 100 voorstellingen en een aanvullend programma met workshops, exposities en een online filmprogramma.
We clusterden de voorstellingen rond genres en thema’s en presenteerden ze in toegankelijke swimming lanes, waardoor je als bezoeker verleidt wordt door het aanbod.
Samenwerking
Voor de ontwikkeling van het platform werkten we in korte tijd met verschillende partijen nauw samen. Wij verzorgden het interactieontwerp en development, Thonik het visueel ontwerp en Tixly verzorgde de online ticketverkoop.
Het programma wordt door de organisatie geheel in het Salesforce platform beheerd. We ontwikkelden een API koppeling om alle voorstellingsdata op de website weer te kunnen geven. Zo is de content netjes gescheiden van de data.