Nederlandse Bachvereniging
De Nederlandse Bachvereniging is een ensemble dat het werk van Bach zo oorspronkelijk mogelijk laat horen. Bach zoals Bach bedoeld is. Het ensemble is bij een groot publiek bekend door de jaarlijkse uitvoering van de Matthäus-Passion in de Grote Kerk van Naarden. Wij ontwikkelden voor de Bachvereniging de website en online kaartverkoop.
Het plezier van Bach beleven
Bij de Bachvereniging staan de topmusici centraal die met veel plezier en overgave Bach spelen. Die passie voor klassieke muziek zie je terug in de fotografie. Om de kracht van deze beelden te benutten, hebben we ingezet op een ruimtelijk ontwerp en kleurthema’s die je in het CMS kunt kiezen op basis van de kleuren in de foto.
Producties centraal
Niet de agenda, maar de producties worden gebruikt als startpunt. Gebruikers kiezen primair voor de productie en selecteren daarna pas de uitvoering (datum en locatie) die het beste bij hen past. De website volgt deze logica door in het programma-overzicht de producties centraal te stellen. Niet alleen handig voor de gebruiker, het geeft de Bachvereniging ook een duidelijker profiel als ensemble met de producties die nu meer tonen als submerken.
Alles van Bach op video
De Bachvereniging is van plan alle werken van Bach op video vast te leggen. Om deze prachtige content te tonen, hebben we een videoplatform ontwikkeld en later toegevoegd aan de website. Bij iedere video kun je een uitgebreide toelichting en de muziekteksten lezen. Ook kun je er extra video's bekijken met interviews.
Online kaartverkoop
Voor het verkopen van de kaarten maakt de Bachvereniging gebruik van onze oplossing voor online kaartverkoop. Een oplossing die wij toepassen voor ticketverkoop van festivals, concerten, sportwedstrijden en attracties. Het biedt onze culturele klanten uiterst geavanceerde mogelijkheden op het gebied van ticketverkoop, zoals complexe zaalindeling, serieverkoop, dynamic pricing en cross selling.
De samenwerking is voor ons enorm waardevol: alle adviezen en diensten dragen in hoge mate bij in hoe we ons profileren naar ons publiek.