Design Museum Londen
De missie van het Design Museum in Londen is groot: ‘create the most inspiring, exciting and engaging design museum in the world.’ Daar hoort een website bij die een design statement op zichzelf is.
Design statement
Op de door Fabrique en Q42 gemaakte site staan de designobjecten op een voetstuk. Beeldvullende foto’s verleiden de bezoeker. En bij een scroll schuiven koppen, knoppen en tekst over beeld. Die bewegende laag geeft de website een eigen karakter.
Orde en anarchie
Geïnspireerd door de Duitse strengheid van het DIN-lettertype en het anarchisme van de Sex Pistols, hebben we de visuele taal van Design Museum vernieuwd en verrijkt. De gele highlights geven het ontwerp spanning. En om af te stappen van het bescheiden imago verschijnen er stevige quotes als ‘Someday other museums will be showing this stuff’.
Eenvoud door consistentie
De website floreert na alle jaren nog steeds door het excellente (beeld)redactiewerk van het museum webteam. Zij worden daarbij geholpen door goed doordachte templates en modules. Met initieel slechts 5 templates en een beperkte set modules kunnen zij alle verschillende pagina’s met alle gewenste functionaliteiten maken. In een lekker eenvoudig en gebruiksvriendelijk CMS.
Collectie te koop
In het Design Museum is de collectie ook gewoon te koop - een belangrijke inkomstenbron voor het ongesubsidieerde museum. Om de verkoop te verhogen is de hele website actiegericht en staan er unieke limited-editions en speciale producten in de webshop.