HEMA
Iedereen houdt van HEMA: de producten, de eenvoud, de optimistische toon en de humor. Overal klopt de merkbeleving, behalve online. En juist daar heeft HEMA grote ambities.
Weer écht HEMA
HEMA is al leuk genoeg van zichzelf. Dus daarom was ons motto bij het redesign: meer HEMA. Alle opsmuk weg en terug naar de essentie van de sterke visual identity. En het resultaat klopt: zelfs zonder logo zien mensen dat het HEMA is.
Minder is meer
Het tweede grote doel van het redesign was het verhogen van de conversie. De eenvoudige paginaopbouw helpt daarbij. Met inzicht in de data en onze eigen ervaring hebben we een platform neergezet dat op alle devices veel beter converteert.
De resultaten waren beter dan de KPI's
Hema.nl is één van de weinige webshops die er opgeruimd uitziet en toch uitstekende resultaten heeft.
Conversie stijging
Hogere orderwaarde
Meer omzet uit mobiele betalingen
Om het complexe project in een half jaar te realiseren werkten we nauw samen met HEMA en de e-commerce specialisten van Emakina.