HEMA

Sfeerimpressie HEMA producten

Iedereen houdt van HEMA: de producten, de eenvoud, de optimistische toon en de humor. Overal klopt de merkbeleving, behalve online. En juist daar heeft HEMA grote ambities.

Bezoek de website
Sfeerimpressie HEMA producten

Weer écht HEMA

HEMA is al leuk genoeg van zichzelf. Dus daarom was ons motto bij het redesign: meer HEMA. Alle opsmuk weg en terug naar de essentie van de sterke visual identity. En het resultaat klopt: zelfs zonder logo zien mensen dat het HEMA is.

Webdesign hema.nl door Fabrique

Minder is meer

Het tweede grote doel van het redesign was het verhogen van de conversie. De eenvoudige paginaopbouw helpt daarbij. Met inzicht in de data en onze eigen ervaring hebben we een platform neergezet dat op alle devices veel beter converteert.

Tompouce en confetti
Ons team realiseerde in korte tijd een complete nieuwe responsive webshop met een geoptimaliseerde checkout. Lees meer over onze ervaring in e-commerce
Webdesign hema.nl gemaakt door Fabrique

De resultaten waren beter dan de KPI's

Hema.nl is één van de weinige webshops die er opgeruimd uitziet en toch uitstekende resultaten heeft.

20%

Conversie stijging

25%

Hogere orderwaarde

41%

Meer omzet uit mobiele betalingen

Fabrique samen met HEMA en Emakina
Om het complexe project in een half jaar te realiseren werkten we nauw samen met HEMA en de e-commerce specialisten van Emakina.

Bart Bergmeijer Visual designer