Het Concertgebouw Amsterdam
De website van Het Concertgebouw laat je de grootsheid en warmte ervaren van een concert in het historische gebouw. Met mooie beelden, inspirerende content en een rijke visuele omgeving verleidt de site tot het bezoeken van een concert.
Klassiek avondje uit begint online
Het belangrijkste doel van de website is de verkoop van kaarten. We hebben het design en de interactie ontworpen op basis van onderzoek en streven naar maximale conversie. Voor de online kaartverkoop hebben we een koppeling gemaakt met specifieke ticketing software. Na livegang zijn we gestart met AB-testen om de conversie verder te optimaliseren.
Verhalen als contentstrategie
Het unieke gebouw (geopend in 1888) herbergt veel interessante verhalen. Maar ook achter de musici, het publiek en de medewerkers gaan verhalen schuil. Deze verhalen delen we op het 'Ontdek' gedeelte van de website. Een zeer actieve redactie ontwikkelt continu nieuwe content binnen een aantal sterke formats. Dit maakt dat er inmiddels een grote variƫteit aan artikelen is ontstaan die samen een sterke bijdrage leveren aan de traffic van de website. Met de toepassing van Craft CMS beschikt de redactie over een set aan handige features voor een flexibel beheer van alle content.
Artikelen, podcasts en video's verhogen de verbinding met het merk. Met deze contentstrategie zetten we het merk stevig neer en genereren we traffic via social media, nieuwsbrieven en zoekmachines.
Bij het doorvertalen van de nieuwe huisstijl op de website hebben we ervoor gekozen om deze 'mobile first' te ontwerpen. Want de meeste bezoekers boeken tickets vanaf hun mobiele telefoon.
Eerste hulp bij je concertkeuze
Wanneer je ergens nieuw bent, is het fijn als iemand je de weg wijst. Met 'de keuzehulp' kan de gebruiker op een eenvoudige manier ontdekken wat zijn of haar smaak is op het gebied van klassieke muziek. Hou je van barok? Of toch meer van modern? Op basis van de keuzes worden er 3 concerten voorgesteld. Het concertkompas is een educatief instrument met veel beleving en weet de interesse van een jonge doelgroep vast te houden. De keuzehulp is een van de meest converterende routes naar de verkoop van een concertkaartje.