De slimme dialoog
We ontwikkelden een website die een grote stap zet naar online dienstverlening. Een site die je op een menselijke manier verder helpt. En die inhoud en interactie laat aansluiten bij de ambitie en missie, met als kernwoorden: innovatief, excellent, doelmatig en - vooral - persoonsgericht.
Doelgroepen centraal
Niet langer vanuit de organisatie denken, maar de doelgroepen centraal stellen. We begonnen met interviews met alle stakeholders. Patiënten, artsen, onderzoekers en studenten kregen vragen als ‘Hoe ben je in contact gekomen met Radboudumc?’ ' en ‘Hoe gebruiken jullie de website?’ ' Met alle informatie uit het design research ontwikkelden we ons concept ‘de slimme dialoog’.
Waar kunnen wij u mee helpen?
Vanuit de vraag 'Waar kunnen wij u mee helpen?' bieden we de bezoeker persoonlijke en relevante informatie. We geven patiënten aan de hand van ‘zorgpaden’ heldere suggesties en antwoorden op mogelijke vragen. In iedere fase: vanaf oriëntatie naar intake, van onderzoek en behandeling tot aan nazorg.
Modulaire opzet
De heldere huisstijl van Radboudumc hebben we met kleine aanpassingen aangescherpt voor online. De content (op de oude website zo’n 9000 pagina’s) is volledig vernieuwd en toegankelijker gemaakt. Door de modulaire opzet met contentblokken kan alle informatie op verschillende plekken worden ingezet.