SmartOcto
SmartOcto is een tool voor redacteuren en contentmarketeers. Op basis van big data berekent SmartOcto het optimale scenario voor elk verhaal. Over alle contentkanalen heen. Als een van de aandeelhouders van de start-up ontwikkelde Fabrique het merk en de tool voor SmartOcto.
Statistieken die adviseren
Contentstrategie met big data kan volgens ons veel leuker en effectiever. Daarom ontwikkelde we een tool die cijfers laat spreken in normale mensentaal. Een tool die je niet opzadelt met overbodige informatie, maar je een plan geeft. Door deze geïntegreerde aanpak ben je als redacteur op ieder moment op de hoogte hoe je verhaal wordt opgepikt.
Een virtuele topcollega
SmartOcto voegt analytics samen. Realtime, over de verschillende platforms heen; websites, apps, nieuwsbrieven en social media. Op een intuïtieve manier visualiseert SmartOcto daarna het bereik van een bericht. En SmartOcto is actiegericht. Op basis van een slim algoritme vertaalt de tool alle data naar gerichte adviezen voor het plaatsen van berichten.
De tool houd je altijd op de hoogte van de impact van je uitstaande verhalen en ondersteunt je met bruikbare tips en tricks: geïntegreerd, inzichtelijk, actiegericht en fun! De tool werd onmiddellijk opgepikt door grote media-bedrijven als BNN-VARA, de VRT, De Persgroep, Heijmans en SBS.
Nieuwste feature: Tentacles
SmartOcto Tentacles geeft je ook op basis van een slim algoritme gerichte adviezen voor het plaatsen van berichten. Tentacles richt zich op het optimaliseren van de homepage en de indexpagina, de etalage van een journalistiek merk. Ofwel dé plek om een artikel onder de aandacht te brengen. Zo kun je je koppen AB-testen en plaatsing van artikelen op de homepage en indexpagina optimaliseren (orkestratie van content).