Independer
Independer helpt consumenten om keuzes te maken op het gebied van financiën en verzekeren. Als onafhankelijke vergelijkingssite maakt Independer verzekeren gemakkelijk voor bijna 1 miljoen klanten in Nederland. Wij ontwikkelden met Independer hun nieuwe website, waaronder een nieuwe vergelijker voor zorgverzekeringen.
Van vergelijken naar afsluiten
De klant zag Independer vaak alleen als vergelijker, maar gebruikte de site niet om daadwerkelijk de verzekering af te sluiten. We profileren Independer daarom nu nadrukkelijk als ‘winkel’, met de aanvraag-knop altijd duidelijk in beeld bij elke verzekering.
Customer experience mapping
We brachten eerst het oriëntatieproces van de consument in beeld. Een van de inzichten die we ontwikkelden: in het begin heeft de klant vooral behoefte aan overzicht. Liever weinig informatie dan te veel informatie. We kozen voor de ‘gemakzoeker’ als belangrijkste doelgroep: de klant die niet direct op zoek gaat naar de kleine lettertjes.
Stap voor stap verdieping
In de eerste stap geven we alleen een overzicht van prijs en kwaliteit. Daarna volgt de ‘snelle verdieping’; met antwoord op vragen als ‘wat krijg ik ervoor’ en ‘in welk ziekenhuis kan ik terecht?’ Pas in de derde stap geven we de volledige informatie over de verzekering. Door de slimme gelaagde opzet blijft de basisinformatie altijd zichtbaar en blijft de klant in de flow.
Succesvol resultaat
Door het maken van krachtige keuzes creëerden we een heldere en overzichtelijke vergelijker. De klant heeft de belangrijke informatie altijd bij de hand. Ook op mobiel. En dat had succes: Independer groeide harder dan verwacht en hielp in 2015 ruim meer klanten dan het jaar daarvoor.