KSYOS
KSYOS is de grootste digitale zorginstelling van Nederland. Zij bieden middels teleconsultatie dagelijks medisch specialistische zorg aan 1.500 patiënten. Dicht bij huis en zonder wachttijd, met als doel de zorg slimmer, beter en menselijker maken. Wij gaven KSYOS een nieuwe visuele identiteit én een nieuwe website.
Werken aan je gezondheid
Ksyos is uitgegroeid van een Don Quichot tot een bevlogen bedrijf dat de afstandelijke zorg dichtbij brengt. Die de patiënt weer mens maakt en die je de vrijheid geeft om vanuit huis te werken aan je gezondheid. Het is tenslotte jouw gezondheid, jouw leven. Zo makkelijk kan het zijn. En waarom zou je dan nog moeilijk doen?
Niet medische uitstraling
Dit gedachtegoed vormt het uitgangspunt voor het merk en de identiteit van KSYOS. Het logo staat voor de holistische aanpak. We tonen het spectrum waar de consument, patiënt, specialist, en huisarts elkaar ontmoeten.
We kozen qua hoofdkleuren voor warm roze en oranje. Ondersteund met een pallet van felle kleuren. Het kleurgebruik staat voor fun en geeft een niet medische uitstraling aan het merk. De tone of voice sluit aan op het totaalconcept: begrijpelijk en makkelijk. We zeggen waar het op staat.
Fotografie concept
Voor de fotografie hebben we gekozen om per specialisme kleine scènes te fotograferen. De scènes vertellen iets over het specialisme, zonder het standaard beeld te laten zien dat je zou verwachten van een medische instelling. We tonen foto’s waar geen mensen of medische contexten in voorkomen.
Een kleurrijke, vrolijke website
Vooruitstrevend en menselijk, precies waar KSYOS voor staat. De site is nu nog voornamelijk gericht op huisartsen en specialisten. In het nieuwe jaar volgt de sprong naar de consument.