Dolen door Vincents brieven
Door de brieven op de website van het museum te openbaren kan iedereen ze ontdekken. De nadruk van het ontwerp ligt op het emotioneel laden van de citaten, maar we activeren de bezoekers ook. Zij kunnen hun mooiste zin highlighten en delen. Of een podcast luisteren van bekende Nederlanders over hun favoriete citaat.
Van Gogh belicht
De website is onderdeel van de campagne Van Gogh belicht (concept: Selmore). Door het hele land werden citaten in Van Gogh-straten geprojecteerd. Zo zijn bezoek en merkbekendheid van het museum flink aangejaagd. Maar omdat de brieven op een duurzame manier zijn geïntegreerd, blijven ze ook voor de lange termijn een waardevol onderdeel van de website. De website maakten wij in samenwerking met technisch partner Q42.
Nieuwsgierig naar Vincent
De intentie om het museum te bezoeken is 29% hoger bij mensen die de campagne hebben gezien.
verhoging intentie museumbezoek
miljoen impressies op social media
minuten gemiddelde bezoekduur
In de gecreëerde highlights, en de vele reacties hierop op de website en social media is het bijzonder om te zien hoe actueel het werk en het gedachtegoed van Van Gogh vandaag de dag nog is. Het resultaat is user generated content die veel engagement oproept. Het laat zien dat de woorden van Van Gogh veel mensen raakt, verrijkt én inspireert.