ArtEZ Hogeschool voor de Kunsten
ArtEZ Hogeschool voor de kunsten is een HBO instituut met disciplines van beeldende kunst, vormgeving, architectuur, muziek, dans en theater. ArtEZ is een van de grootste en breedste kunstacademies van Nederland. Met de vernieuwde website maken we het vinden van een toekomstige opleiding nóg eenvoudiger.
Studenten verbinden
Met de vernieuwde website maken we het vinden van een toekomstige opleiding nóg eenvoudiger. De website draagt daarnaast bij aan een scherper profiel van de organisatie en geeft inzicht in de impact van jonge kunstenaars op onze maatschappij. Met de integratie van portfolio's van afgestudeerde studenten is de website bovendien een podium waarop de veelkleurigheid en creativiteit van studenten online nog zichtbaarder wordt.
Vind eenvoudig de studie die bij jou past!
Het snel vinden van een passende opleiding is vanzelfsprekend een belangrijke route voor de gebruiker van de website. We hebben ervoor gekozen om verschillende manieren van zoeken te ondersteunen. Studenten kunnen via interesse, studieniveau of stad de opleidingen selecteren. Natuurlijk voorzien we ook in een zoekfunctie voor de studenten die snel en gericht op zoek zijn naar een specifieke opleiding of docent.
90 subsites binnen één website
De kern van de website wordt gevormd door de circa 90 opleidingen. Iedere opleiding heeft zijn eigen gezicht en gevoel, maar is toch een herkenbaar lid van de ArtEZ familie. Per opleiding is er een navigatiemenu en een flexibel in te richtend landingspagina.
Verhalen om te boeien, te overtuigen en te verleiden
Een nieuw onderdeel van de website zijn de ‘stories’. Binnen het onderdeel ArtEZ Stories vertellen studenten, docenten, alumni en samenwerkingspartners over het creatieve vak. Persoonlijke verhalen die inspireren en laten zien wat de impact van kunst is op het individu én de maatschappij. Deze verhalen geven kleur aan de website die in basis functioneel en dienstverlenend is.
Het opnieuw uitvinden van de huisstijl
Met een minimale huisstijl, zijn we er toch in geslaagd de online beleving een flinke stap verder te brengen. We passen de huisstijlletter op de website toe als grafisch stijlelement door de typografie heel groot neer te zetten en deels de fotografie te laten overlappen. Daarnaast geven we vooral het beeldmateriaal van opleidingen en studenten de ruimte om de sfeer van een pagina te laten bepalen.
Mobile first met focus op conversie
De website is vanuit een ‘mobile first’ principe ontwikkeld met veel aandacht voor conversie. Zo staan de call-to-actions om je aan te melden voor een opleiding of voor een meeloop- en open dag altijd prominent bovenaan in beeld.