IKEA
Een grootse muziekervaring in een warme omgeving.
Als vaste digital design partner van IKEA Nederland ontwikkelen we vernieuwende digitale concepten. Een voorbeeld hiervan is de IKEA pop-up Giftshop met bijpassende online shop, helemaal in het teken van "Geven met aandacht".
Ikea als cadeauwinkel: geven met aandacht
IKEA gaf ons een opdracht met twee doelen. De merkassociatie van IKEA als cadeauwinkel vergroten. En laten zien dat IKEA een omnichannel retailer is. Vanuit die gedachte ontwikkelden we op basis van design research een nieuwe merkbeleving voor 'IKEA Gift Shop', de online webshop en de digitale elementen voor de pop-up winkel in Utrecht.
1 Shop 2 doelen
Op basis van door ons uitgevoerd design research creëerden we één experience over verschillende kanalen en touchpoints. We integreerden daarbij digitale elementen in de fysieke beleving. Zo ontwierpen we een video-booth, een interactief etalage-display en twee 55 inch in-store touch-screens waarop dezelfde cadeaus te koop waren als in de online webshop.
Aandacht maakt alles mooier. Een cadeau dat je koopt in de giftshop is méér dan een IKEA product. Met het gebaar maak je jouw aandacht voor de ander voelbaar.
Het resultaat
Sterke stijging in bezoekersaantallen, online verkeer en verkoop tijdens de feestdagen. En bekroond met een Silver Dutch Interactive Award in de categorie Campaign.
Bezoekers in 2 weken
Verkoop index
Conversie index