Swapfiets
Het bedrijf achter het succesvolle abonnementsconcept op een altijd werkende fiets. Ooit begonnen als startup maar inmiddels draaien ze in meerdere steden en landen. En daarom was het tijd voor een professionaliseringsslag.
Intuïtieve tooling laat Swapfiets groeien
Customer Journey
We zijn het project gestart met een discovery phase. Samen onderzochten we het proces en bekeken dit vanuit de klant, planner, swapper en fietsenmaker. We brachten de stappen in kaart om te zien waar verbetering in het systeem nodig was.
User experience
De backoffice sloot niet aan op de huidige groei. Op basis van onze bevindingen hebben we de kernpunten van het proces herontworpen. Een nieuwe user interface zorgt dat de dagelijke user experience voor swappers, planners en fietsenmakers en daarmee ook de klant verbeterd is.
Service design & Scrum
De customer journey vormde het uitgangspunt voor het design van de interface. In sprints werden de verschillende onderdelen zoals de planning, het fietsenmaker dashboard en het swapper dashboard opnieuw ontworpen.
We zagen dat het systeem niet intuïtief en proactief was. Het hielp de eindgebruiker niet met focussen en het zetten van de volgende stap. Daarnaast bleken de rollen en types die vastgelegd waren in het proces soms te complex in het systeem. En we zagen dat het systeem niet altijd een weergave was van de werkelijkheid. Bij onverwachte situaties werden problemen opgelost buiten het systeem om.