Conversionista sluit zich aan bij Fabrique en Q42
Het toonaangevende Scandinavische CRO-bureau Conversionista kondigt zijn uitbreiding naar Nederland aan. Met deze strategische stap bundelt het Conversion Rate Optimization bureau de krachten met tech- en designbureaus Q42 en Fabrique. Hiermee versterken de bureaus hun gezamenlijke aanbod en leveren ze meer waarde aan bestaande en potentiële klanten.
Conversionista’s succes is gebouwd op de drie hoekstenen van CRO: data, psychologie en experimenten. Door gebruikersgedrag inzichtelijk te maken met gebruikersonderzoek en diepgaande webanalytics, en door hypotheses te valideren met voortdurende experimenten, tilt Conversionista digitale optimalisatie naar een hoger niveau en helpt het klanten om datagedreven te werken en te denken. Het bureau versterkt de strategische en uitvoerende CRO-capaciteiten van haar klanten op projectbasis of als onderdeel van in-house teams.
Werk voor Polestar en Spotify
"Conversionista uitbreiden naar Nederland is een logische aanvulling op onze Nederlandse familie van ARC-bureaus, Fabrique en Q42. Met specialistische CRO-ervaring heeft Conversionista in 14 jaar een naam opgebouwd in Scandinavië, met uitstekend werk voor topklanten als Polestar en Spotify" zegt Gert Hans Berghuis, partner bij ARC.
Werken vanuit dezelfde waarden
De missie van Conversionista is de wereld te redden van slechte digitale ervaringen. Met Fabrique en Q42 deelt het bureau de toewijding om de eindgebruiker centraal te stellen. John Ekman, founder van Conversionista: “Door nu onze krachten te bundelen, breiden we onze toolset uit om nog beter naar de eindgebruiker te luisteren. Niet alleen tijdens de ontwikkeling van nieuwe digitale producten, maar zeker ook daarna. Zo stellen we onze klanten in staat om consequent en iteratief te leren van de interacties met hun klanten, zodat we aantrekkelijke én effectieve gebruikerservaringen kunnen creëren."
Als Fabrique kijken we uit naar de samenwerking met Conversionista als nieuwe partner binnen onze ARC familie. Onze eigen digital analytics, CRO en SEO/SEA optimalisatie-diensten blijven we natuurlijk aanbieden. Maar met de specialisten van Conversionista kunnen we de verdieping verder opzoeken in gespecialiseerde dienstverlening voor grotere digitale transactieomgevingen, zoals grootschalige e-commerce en lead generation.
Groei en gebruiker in perfecte balans
De drie bureaus tezamen omarmen een holistische benadering van CRO, waarbij korte én lange termijn resultaten en aspecten als het merk en de productvisie worden meegenomen in digitale optimalisatie. David van Zeggeren, die de uitbreiding naar Nederland aanvoert: “Wat vandaag leidt tot meer inkomsten, kan morgen leiden tot een hoger klantverloop. Wij streven naar gebalanceerde digitale ervaringen waar de focus op groei en de aandacht voor de eindgebruiker in perfecte balans zijn.”