Negen Lovie Awards!
Bij de Lovie Awards, ook wel bekend als de Europese oscars van het internet, zijn drie van onze projecten in verschillende categorieën bekroond met maar liefst negen awards! Gisteravond vond de uitreiking plaats in Londen, waar collega’s Michiel en Xavier de prijzen in ontvangst namen.
De Lovie Awards zijn de meest prestigieuze prijzen binnen de Europese internetcommunity. De awards worden jaarlijks uitgereikt aan bureaus uit Europa die onder meer de beste websites, apps, marketing- en social media campagnes, internetvideo’s en online advertenties hebben ontwikkeld. Naast zes awards van de jury, mochten we tevens drie publieksprijzen ontvangen. Wát een avond!
Dichter bij Johannes Vermeer
Samen met het Rijksmuseum en digital product studio Q42 viel onze online experience over Johannes Vermeer opnieuw in de prijzen. Bij de Lovies wonnen we maar liefst 5 awards voor deze bijzondere digitale tentoonstelling, waarbij je als bezoeker op de werken van deze Delftse schilder tot op het kleinste detail kunt inzoomen. We wonnen goud en de People’s Lovie Award in de categorie Websites & Mobile Sites: Best User Experience. Bronze en de publieksprijs in de categorie Websites & Mobile Sites: Best Navigation & Structure. En een Bronze Lovie Award in de categorie Marketing, Advertising & PR: Best Multimedia Storytelling.
Priveclub voor Cultureel nieuwsgierigen
Voor hotelketen de Sircle Collection ontwierpen en bouwden wij het membership program The Cover; een exclusieve privéclub voor leden met georganiseerde activiteiten, panels, workshops en toegang tot diverse topfaciliteiten. Danzkij de samenwerking met partnerhotels, restaurants en creatieve en culturele mensen en instellingen worden ongeëvenaarde ervaringen gecreëerd in steden over de hele wereld. Het digital platform won een Gold Lovie Award in de categorie Apps, Platforms & Software: Community & Social en won in deze categorie tevens de publieksprijs: een People’s Lovie Winner. The Cover won tevens een een Bronze Lovie Award in de categorie Websites & Mobile Sites: Lifestyle.
VR als tool tegen polarisatie
In de categorie Beyond: Connectivity wonnen we als onderdeel van het Bubble Games Consortium een Silver Lovie Award voor het project ‘As if I already knew you…’. Een project in de Gemeente Eindhoven waarbij we onderzochten of spanningen tussen groepen – die kunnen leiden tot polarisatie – kunnen worden getemperd door het ontwerpen van empathie. Aan de hand van social design en research waarbij we VR-technologie gebruiken om groepen in elkaars leefwereld te laten stappen.