E-commerce en retail
E-commerce is een speciale tak van sport: resultaatgericht, analytisch én creatief. Fabrique heeft ruime ervaring in het ontwerpen en ontwikkelen van grote en kleine webshops. Van schroeven tot boodschappen, van mode tot reizen, je kunt het kopen in ‘onze’ webwinkels. Samen met onze klanten en ontwikkelpartners realiseren we forse conversieverbeteringen.
Webshop design voor conversie én branding
Een webwinkel heb je in de eerste plaats om te verkopen. Maar je wil er ook het verschil mee maken. Nu de e-commercemarkt volwassen geworden is, lijken webshops steeds meer op elkaar. Door metrics en A-B tests hebben we geleerd welke interface-patronen het beste converteren. Door onze uitgebreide ervaring bij het ontwerpen van goed converterende webshops kunnen we je goed adviseren welke functies bij je merk en je assortiment passen, en die zullen bijdragen aan de verkoop. Welke filtering heb je nodig? Welke productinformatie?
Merkgestuurde aanpak
Effectief verkopen betekent ook wat anders: waar maak je het verschil? Door onze merkgestuurde aanpak zullen we altijd op zoek gaan naar onderscheid. Of dat nou zit in een geweldig uiterlijk, een unieke advies-module, of een herkenbare tone-of-voice.
We hebben uitgebreide ervaring in het ontwikkelen en tot leven brengen van merken, zowel binnen als buiten het gebied van online verkoop. We maken gebruik van je gekozen positionering en verhalen, of ontwikkelen deze samen met jou en je collega’s. We kunnen helpen bij het creëren van overtuigende fotografie, tekst en video.
In al je touchpoints, dus ook in de webwinkel, koppelen we deze verhalen aan commercie, aan promoties en uiteindelijk aan je assortiment. Samen zorgen we ervoor dat inspiratie en commercie hand in hand gaan. Zoals we dat gedaan hebben voor REV'IT, waarvoor we een internationaal content- en commerceplatform ontwierpen.
Omnichannel commerce
Er is geen offline meer in retail. Voor retailers is omnichannel zakendoen al jaren gemeengoed, of nabije toekomst. De mobiele telefoon is een heel normaal hulpmiddel voor klanten, ook op de winkelvloer. Dat begint bij een full-responsive webshop of native app. Ben je op zoek naar innovatieve toepassingen van techniek of verrassende koppelingen tussen de digitale en fysieke wereld? We denken met je mee. Neem bijvoorbeeld een kijkje bij onze point-of-sale interactives.
E-commerce development
Ons e-commerce werk is vaak voor grote merken zoals HEMA, IKEA, Staatsloterij en Albert Heijn. We werken dan als strategie- en designpartner samen met een implementatiepartij. We hebben ervaring met het ontwerpen van webwinkels die draaien op onder anderen Hybris, Salesforce Commerce Cloud, Oracle en Magento. Voor webshops met minder omzet, zoals het Design Museum London en Viktor & Rolf leveren we vaak wél de development, doorgaans op basis van het Shopify platform. Wil je weten wat voor jou de beste oplossing is? We denken graag mee!