Onderwijs en wetenschap
Innovatie start hier. Wij geloven dat onderwijs en wetenschap bij uitstek het domein is waar innovatie start. Het is niet voor niets dat Fabriquers geregeld workshops organiseren en gastcolleges geven aan academies, hogescholen en universiteiten. Daarnaast zijn we nauw verbonden met de TU Delft.
Onderwijs beperkt zich niet meer tot de collegezaal
Studenten willen efficiëntie en verwachten van docenten en de organisatie dat ze snel meebewegen met de mogelijkheden die digitale techniek biedt. Logisch, maar onderwijsinnovatie gaat verder dan het ontwikkelen van nieuwe producten. Het gaat om de praktische toepassing en de context van gebruik. Ook merkbeleving, kosten en organisatie spelen daarbij een belangrijke rol.
Fabrique-oprichter Jeroen van Erp is professor Concept Design aan de TU Delft. Zo vloeit jarenlange praktijkervaring terug naar een nieuwe generatie ontwerpers.
Eenduidig communiceren
We zien ook dat veel onderwijsinstellingen worstelen met hun merk. De vele afdelingen, faculteiten, instituten en autonome projecten maken het moeilijk om alle neuzen dezelfde kant op de krijgen. Voor de meeste instellingen is het daarom hard werken om eenduidig en onderscheidend te communiceren. Waar begin je? En hoe krijg je iedereen mee?
Waarom bestaan we eigenlijk?
Het begint allemaal bij de vraag ‘waarom bestaan we eigenlijk’? Die essentie is de kern van je persoonlijkheid en identiteit. Als dat goed scherp is, dan wordt snel helder wat wel en wat niet bij je past. Het is tevens het fundament voor draagvlak binnen de organisatie en het kompas voor je communicatie.
Ons werk in onderwijs en wetenschap
Projecten waar we trots op zijn.