Expert review
Hoe klanten jouw website ervaren, heeft invloed op het succes van je website. Om de gebruikerservaring in kaart te brengen en te optimaliseren bieden we de expert review aan.
Ontdek hoe je website wordt ervaren
Naast dat het belangrijk is om je klanten op jouw website te krijgen, wat je doet met SEO, is het net zo belangrijk dat de ervaring op de website klopt. De flow en structuur moet zo zijn ingericht, dat de bezoeker soepel door de website beweegt en vind waar hij naar op zoek is. Met de expert review geven we antwoord op vragen als: Kunnen gebruikers alles vinden? en Klopt de beoogde customer journey met de realiteit? Dit doen we door onze UX en data-ervaring te combineren.
Aanpak expert review
Tijdens de review kijken we, naast de conversie en de UX van userflows, ook naar hoe bezoekers op de website komen en hoe niet. Wat zegt dat over de intentie van de bezoeker en voldoet de website in hun journey? We belichten de knelpunten en kansen die we zien in een rapport. De expert review bestaat uit:
- Een UX-analyse
Vanuit User experience oogpunt bekijken we de sitestructuur, leesbaarheid en optimalisaties voor toegankelijkheid. - Een analyse van de configuratie van data analytics tools
We onderzoeken welke tools voor het analyseren van websitebezoek gebruikt worden (zoals Google Analytics, Tag manager en Hotjar) en hoe deze staan ingesteld. Dit bepaald hoe bruikbaar de data is die we tot onze beschikking hebben. Wij geven advies en verbeterpunten t.a.v. de huidige setup. Zijn er gemiste kansen op het meten van events, doelgroepen of doelen? Zijn de tools AVG-proof ingericht? - Een analyse van acquisitie kanalen, gebruikersflows en conversies
We bekijken hoe de bezoeker op de website komt en hoe hij door de website klikt. We bekijken welke acquisitie kanalen het al goed doen en welke achterblijven. Zien we gemiste kansen om de achterblijvers te stimuleren? Kunnen de bezoekers vinden waar ze naar opzoek zijn? Matcht het aanbod met wat bezoekers op de website komen doen? Op welke pagina’s haken bezoekers vooral af?
Samen de vervolgstappen oppakken
In het rapport delen we onze bevindingen en kijken we graag samen naar de juiste oplossing. Bepaalde inzichten kan je direct zelf toepassen in de content. Andere punten vragen om, betere meetbaarheid, ontwerp oplossingen, doorontwikkeling of A/B tests.
Vervolgstappen kunnen zijn:
- Assistentie bij opzetten/ aanscherpen van de communicatiestrategie – om meer te halen uit acquisitie kanalen.
- Inrichting / aanscherping data tooling - zodat we het juiste meten en kunnen gaan sturen op KPI’s.
- CRO-traject - om de conversie van de website constant te blijven optimaliseren m.b.v. data, ontwerp en development.
Meer data inzichten nodig?
De expert review is een onderdeel van een grotere set aan data-diensten die wij bieden. Fabrique kan ook ondersteunen om het organische zoekverkeer naar de site te bevorderen met o.a. zoekwoorden onderzoek. Dit doen we graag in een nauwe samenwerking met content creatie en copywriting. Ook zetten wij graag KPI-dashboards voor onze klanten op. Een dergelijk dashboard geeft in één oogopslag inzicht in hoe de website presteert t.o.v. gestelde interne doelen.